Tennis

Kom nemt i gang med de gode opslag

Ram de rigtige taster og få smilet frem, engager endnu flere og skab tilhør.

Fem guidelines til Facebook-opslaget


1) Teksten
◦ Skriv i et let forståeligt sprog og gerne henvendt til den målgruppe, som har interesse i opslaget.
◦ Er der tale om reklame for et tilbud, så tænk over, hvad der motiverer målgruppen.
Ligeledes kan målgruppen have nogle barriere, fx mangel på ketsjer e.l., som kan fikses.
◦ 'Tag' gerne folk, som du kender på billederne, så flere kan få syn for sagen.

2) Billedvalg
◦ Er der tale om stemningsbilleder fra arrangementer, så læg gerne flere op. Sorter altid billederne på forhånd, så der ikke er billeder, der evt. kan støde folk.
◦ Smil, livlig aktivitet, mange personer på et sted, rødt grus, sol og sommer er alle eksempler, som virker positivt.
◦ Hvis opslaget henvender sig til en specifik målgruppe, så sørg for, at de kan se sig selv i billedvalget.

3) Video-opslag
◦ Facebook elsker ganske enkelt video. Rækkevidden på video-opslag er ofte 2-4 gange større end øvrige.
Det er samtidig en større invitation til brugerne om at reagere på opslaget.
◦ Videofiler, der er uploadet direkte fra skrivebordet virker bedre end deling fra bl.a. YouTube.

4) Opsætning
◦ Gør gerne brug af overskrifts-funktionen og gør dem fængende.
◦ Undgå helst at opslaget bliver for langt og teksttungt, da folks tålmodighed ofte er kort online.
◦ Er der tale om en længere tekst, så anvend hyppigt linjeskift, typisk efter hver tredje linje.
◦ Brug emojis til at skabe blikfang og fremme forståelsen. 2-6 emojis er rigeligt for de fleste opslag.

5) 'Call to action'
◦ Husk, at de fleste opslag med kan fordel have et 'call to action', som brugerne kan handle på. Det kan fx være:
- Et link til mere info eller tilmelding på klubbens hjemmeside.
- Opfordring til at like, dele eller kommentere opslaget.
- Gæt på vinderen af en grand slam, hvornår klubben blev grundlagt e.l. og deltag i en lodtrækning.
- Mød op på et givent tidspunkt til en aktivitet e.l.

Eksempler på temaer i løbet af året

● Januar - Marts:

  • Indbydelse til generalforsamling
  • Indendørsstævner / -træning
  • Skumtennis
  • Reklame for kommende udendørssæson

● April - Juni:

  • Reklame for udendørstilbud
  • Baneklargøringsdag
  • Tennissportens Dag / standerhejsning 

● Juli - September:

  • Sommerskoler
  • Opfordring "grib ketsjeren i / efter ferien"
  • Reklame for kommende indendørssæson

● Oktober - December:

  • Indendørsstævner / træning
  • Skumtennis
  • Julearrangementer
  • Nytårshilsen

● Generelt hele året rundt:

  • Reportager fra tennisholdene
  • Reklame for klubbens gode tilbud
  • Månedens klubprofil / hædersbeviser
  • Artikler og omtale i lokalpressen
  • Klubmesterskaber
  • Klubfest og arrangementer
  • Nye faciliteter
  • Invitation til trænerkurser
  • Medlemstilbud fra sponsorer
  • Sjove tennisopslag / flotte prof. dueller
  • ... og meget mere