Kano, Kajak og SUP

OL-bronzevinder trak både nye og erfarne ned i Guldborgsund Kajakklub under Danmark Padler

I Guldborgsund Kajakklub deltog de sidste år i det nationale event Danmark Padler. Målet var at vise klubben frem som helhed, og trækplasteret til deres arrangement gav en masse deltagere på dagen – og efterfølgende nye medlemmer i klubben.

Navnet blev i sommeren 2021 printet ind på nethinden af danskerne, da kajakroer Emma Aastrand Jørgensen formåede at vinde ikke bare én men to bronzemedaljer til OL i Tokyo. Men særligt på Lolland Falster var glæden enorm over den lokale kajakroer

Derfor var det også noget af et scoop Guldborgsund Kajakklub sidste år gjorde, da de fik Emma Aastrand Jørgensen til at kigge forbi til deres arrangement under Danmark Padler, hvor klubben skulle introducere deres tilbud for nye. Men udover de nye, så kom klubbens medlemmer også til en hyggelig dag fyldt med masser af socialt samvær og inspiration udefra.

”Vi kunne godt tænke os, at når folk kom som nye på dagen, at de så også havde en oplevelse af, at der skete noget andet, end det at ”bare” var dem, der var fokus på. Vi ville gerne vise dem, at der var liv i klubben på en anden måde, og vise vores stærke sammenhold, som vi er kendt for,” siger Peer Lundquist, der er formand i Guldborgsund Kajakklub.

Emma Aastrand Jørgensen deltog på dagen, hvor deltagerne bl.a. havde mulighed for at stille spørgsmål og høre om, hvorfor hun bl.a. startede med at ro kajak i sin tid – og hvordan en OL-medalje føles.

Nye medlemmer skrev sig op til roskole

Til arrangementet under Danmark Padler deltog mellem 20-30 nye fra lokalområdet, der prøvede en tur på vandet i enten kajak eller på SUP. Efterfølgende meldte omkring 10 af dem sig til den klubbens roskole, som bliver afholdt i foråret i år.

Som deltagende forening til Danmark Padler, så var foreningen med i en landsdækkende markedsføring af arrangementerne rundt i hele landet, samtidig med at klubben fik en markedsføringspakke, som de kunne bruge til den lokale synlighed. På den måde var det nemt og enkelt.

”Vi brugte vores hjemmeside, vores facebookside og vores lokalpresse til at synliggøre arrangementet – det var utrolig nemt, fordi vi fik leveret skabeloner, som vi kunne bruge,” siger Peer Lundquist.

Succesraten på dagen var også stor, og derfor var det bestemt også indsatsen værd:

”Vi fik stablet et fedt arrangement på benene med en masse deltagere, vi fik tiltrukket en OL-bronzevinder, og vi fik en masse der meldte sig til roskole. Det er god reklame, og vi får vist klubben frem, så det kan jeg kun anbefale at blive en del af,” siger Peer Lundquist.

Skal din klub være med i 2022?

Danmark Padler løber af stablen igen i 2022 fra 21.-29. maj. Her kan din forening nå at være med – men I skal være hurtige. Skal I være med i den landsdækkende kampagne, så skal I melde jeres arrangement ind senest den 5. maj.

I deltager ved at lave et Kom og prøv-arrangement, hvor I åbner op for lokalområdet, og giver dem muligheden for en tur på vandet.

 

3 grunde til, hvorfor jeres klub skal være med til Danmark Padler

Tiltræk nye medlemmer

Det er en oplagt mulighed for at rekruttere nye medlemmer til klubben – og vise dem, hvor skønt det er med et fællesskab på vandet.

Få markedsføringspakke

Vi har gjort det så nemt som muligt for jer. Derfor har vi lavet en markedsføringspakke, som I kan bruge lokalt til at synliggøre jeres arrangement. I bliver samtidig en del af den landsdækkende kampagne, som Bevæg dig for livet – Kano, kajak og SUP står for.

Bliv synlig i lokalområdet

Ugen er en unik mulighed for at vise jeres kærlighed til vandsport, og hvor deltagere kan mærke den helt specielle gejst og kammeratskab, der hersker hos jer. Det gør det også nemmere, når I fremover skal rekruttere medlemmer.