02 - Logoer
Der er i Bevæg dig for livet-sammenhænge 3 niveauer af logoer og afsendere. Direkte aktører, indirekte aktører og sponsorer
1. Direkte aktører
De parter, der overfor målgruppen, giver værdi til aktiviteten/projektet. Det kan være foreninger, specialforbund/afdelinger, kommuner, samarbejdspartnere m.fl.
Man skal altid sikre synlighed af de parter, der overfor målgruppen, giver værdi til aktiviten/projektet og byder aktivt ind i den konkrete aktivitet. De direkte aktører er dem, som målgruppen møder i aktiviteten/projektet.
Det kan være foreninger, DIF/specialforbund, DGI afdelinger, og kommuner m.fl. Direkte aktører står altid modsat af frisen med de indirekte aktører (se figur 2.1).
- Direkte aktør-logoer kan versioneres i sort eller hvid
- Direkte aktør-logoer knytter sig til top eller bund af mediet med en placering modsat af frisen med indirekte aktører
- Direkte aktør-logoer placeres ved siden af hinanden på en horisontal linje og er altid enten højre- eller venstrestillet på mediet
- Direkte aktør-logoer kan, af hensyn til præcis gengivelse, ikke være ubegrænsede små
OBS: Det er korrekt at DIF & DGI kan optræde både som Indirekte aktør og Direkte aktør på samme aktivitet/projekt – her kan det være en fordel på flersidet materiale at flytte
Indirekte aktør-frisen til bagsiden.
2. Indirekte aktører
Organisationerne, der står bag Bevæg dig for livet i et partnerskab.
Man skal altid sikre synlighed af organisationerne, der står bag Bevæg dig for livet, hvis aktiviteten/projektet er støttet af fondsmidler. Partnerskabet består af følgende ordanisationer: TrygFonden, Nordea-fonden, DGI og DIF.
Indirekte aktører står altid i en frise bestående af en klamme, et payoff og en logorække (Se figur 2.1).
- Frisen kan versioneres i sort eller hvid
- Frisen knytter sig altid til top eller bund af mediet
- Frisen har, på flersidet materialer, mulighed for placering på bagside eller i en kolofon, dog ændrer frisen udtryk og størrelse, når den flyttes. Find versioner under downloads
- Frisen kan, af hensyn til præcis gengivelse, ikke være ubegrænset lille
> DOWNLOAD LOGOFRISER MED INDIREKTE AKTØRER HER
3. Sponsorer
Der kan være opgaver, hvor man skal sikre synlighed af sponsorer. Disse logoer placeres altid i et sponsorfelt i bunden af materialet. Sponsorfeltet er som udgangspunkt hvidt, men ændres til 10% sort, hvor baggrunden fordrer det (se figur 2.1).
- Sponsor-logoer kan figurere i farve eller i sort/hvid
- Sponsor-logoer placeres i et sponsorfelt mod bunden af et medie
- Sponsor-logoer har, på flersidet materialer, mulighed for placering på bagside eller i en kolofon. Det er også en mulighed at lave en sponsor-takkeside i flersidet materiale
- Sponsor-logoer har, af hensyn til den præcise gengivelse, en minimumsstørrelse