Foreningsudvikling

Tips og tricks

Kom godt i gang med disse 3 tips: 1. Timingen er vigtig. 2. Gør det personligt. 3. Fasthold målgruppen. Nå potentielle medlemmer med god kommunikation.

1. Timingen er vigtig

Jeres målgruppe har travlt – sørg for at gøre det nemt at vælge jer.

  • Servér korte og præcise budskaber.
  • Vælg et tidspunkt, hvor målgruppen har bedst tid til at reagere på jeres budskab, f.eks. når de sidder i sofaen om aftenen.
  • Angiv arrangementets tid og sted tydeligt, så det er let
    at planlægge og komme ud af døren. 

2. Gør det personligt

Det er mere sandsynligt, at jeres målgruppe handler
på tilbud, hvis de oplever det som personligt. 

  • Gør budskaber og tilbud så personlige som
    mulige – skriv direkte – f.eks. ”vi vil gerne have
    DIG med”.
  • Sørg for at have en 1:1 kommunikation – så
    målgruppen ved, hvem de skal tage fat i både
    før, under og efter en evt. træning.
  • Aftal med nye medlemmer, at I står og tager
    imod dem første gang, de kommer til en
    træning.

3. Fasthold målgruppen

Det er vigtigt at holde målgruppens motivation ved
lige, så de ikke glemmer at komme igen.

  • Sørg for at følge op på kommunikation til nye medlemmer, så I sikrer, at de har lyst at komme igen.
  • Hvis målgruppen forpligter sig til noget, er der større sandsynlighed for, at de gør det – vælg f.eks. budskaber, så målgruppen kan tilmelde sig, f.eks. på Facebook.
  • Flere vil slå til med det samme, hvis I har tilbud med begrænsninger i tid og/eller antal – f.eks. tre prøvegange og kun plads til 10 på holdet.